דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכל אודות לכידת עכברים וחתולים שמנים 

מאת    [ 31/10/2010 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 2873 פעמים ]

כולכם בוודאי כבר ערים לכך שבעידן האחרון כולנו מודעים הרבה יותר לסביבה מאשר בעבר: כולנו ממחזרים פחיות אשפה, סוגרים את האור לפני שיוצאים מהבית ובכלל, דואגים לזהם כמה שיותר את הסביבה על מנת לשפר את איכות חיינו ולצמצם את התופעות שנגרמות בגלל חאטינו, כגון החור באוזון וההתחממות הגלובלית. כפועל יוצא מכך התחלנו להבין שהרעלים שבהם אנו משתמשים לצרכי הדברה בחקלאות אולי הורגים את המזיקים, אבל גם פוגעים בנו.

 

וכך, למרות המחיר הכספי הגבוה משמעותית, התחלנו להבין את החשיבות של ירוקות ופירות אורגנים, כלומר כאלו שלא רוססי בחומרי הדברה מסוכנים. הדרך להגיע לכמות יבול מספקת ליצוא לחנויות, מבלי שהחרקים יזללו חלק ממנו בעודו גדל, התאפשרה תודות להבנה כי הדברות יכולות להתבצע גם בצורה חכמה, טבעית: כדרך הטבע. וכפי שלכל חיה בטבע (פרט לאדם) יש אויב טבעי, כך הבינו שבשביל להציל את העגבניות מאותו עש שמחסל אותם, הדבר ההגיוני ביותר לעשות הוא להציב באזור השדה שובך לעופות דורסים שניזונים מעש הזה.

 

הדברה ביולוגית שכזו יכולה להתבצע גם בבית שלכם, בלב העיר העירונית. אמנם להביא הבייתה עייט שיצוד את הג'וקים נשמע מופרך (בייחוד כי העופות הדורסים בארץ הם חיות מוגנות שאסור לגדל בשבי כחיית מחמד) אבל ההנחה אומרת שאם לא ניתן לפתור את הנזק האפשרי שבריסוס הבית, הרי שניתן לצמצם אותו משמעותית. וכך אם יש לכם שממית בבית, אל תגרשו אותה: היא אוכלת את היתושים. אבל יש חיית טרף אחת, ציידת של ממש, שרבים מגדלים בבית שלהם ולא מודעים כמה כסף היא בעצם חוסכת להם.

 

אכן, חתולים, היצור הפרוותי והחמוד הוא לא אחר מאשר טורף אכזר שלא בוחל במזון מן החי. תמיד מפתיע לראות איך חתול שמן וישנוני מסוגל להאיץ למהירות של מטוס סילון במרדף אחרי תיקן סורר. אבל בעוד תיקנים מהוים לא יותר ממטרד מגעיל עבור בני האדם, הרי שחתול דווקא מחסל ביעילות את החיה שהכי מסוכנת לנו ושהכי קשה להדביר שלא ברעל: המכרסם. לכידת עכברים היא המומחיות של חתולים והרי שתמיד עדיף חתול בבית מאשר רעל עכברים שמסוכן לנו, בני האדם, לא פחות משהוא מסוכן למרסמם (שנינו יונקים).

 

אז בהנחה שאתם לא אלרגים לחתולים (במקרה כזה פשוט תזמינו מדביר מקצועי ותבקשו שהוא יציב מלכודות נגד עכברים וחולדות ברחבי הבית. אל תנסו לעשות את זה לבד), ובכלל - לקראת החורף הקרב ובא (אמנם אין הרבה חרקים אבל דווקא אז המזיקים בעלי הדם החם - המכרסמים - חוגגים בבית שלכם) דאגו לסור למכלאת צער בעלי חיים הקרובה למקום מגוריכם ובחרו לכם חתול שיוכל להגן עליכם מפני כל חולדה, עכבר או עכברוש שחשב לעבור לגור אתכם. ובכלל, מי לא רוצה להתכרבל בלילה קר וגשום עם חתול (רצחני) מגרגר?

משה תבור


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב